JAMAICA - Montego Bay - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Martijn Schermer - WaarBenJij.nu JAMAICA - Montego Bay - Reisverslag uit Montego Bay, Jamaica van Martijn Schermer - WaarBenJij.nu

JAMAICA - Montego Bay

Blijf op de hoogte en volg Martijn

12 Mei 2017 | Jamaica, Montego Bay

Bijna drie maanden op reis en dit is het eerste bericht dat we totaal HELEMAAL NIETS hebben beleefd. Vanuit het vliegveld zijn we naar een resort gereden welke we via een Last-minute (godzijdank, in tegenstelling tot Japan kan dat gewoon hier...) hebben geboekt vanuit Tokyo!

Tot nu toe vormen de berichten op onze reisblog zich vanzelf, we komen aan in een nieuwe stad, zien dat het krioelt van de mensen, of juist niet, en vragen ons dan automatisch af wat de populatie zo'n beetje is. Vanuit die vraag komt er meestal al een zee van informatie naar boven waarbij je met nieuwe weetjes ook weer op andere dingen gaat letten, die dan ook weer wat vragen oproepen, etc, etc.
Maar hier is de enige zee waar we ons druk om maken de Caribische zee die op de achtergrond rustig kabbelt:-)

AT YOUR SERVICE
Misschien waren we onderhand ook wel gewoon wat moe, 85 dagen leven met een backpack op je rug...hotel, hostel, b&b, airbnb, tempellodge in en uit, always 'on the move'!
Maar de Jamaicaan met de hamer zijn we absoluut pas tegen gekomen na de vlucht vanuit Tokyo naar Montego Bay...via Los Angeles. Door ons 'round the world' ticket ben je afhankelijk van allianties die vliegmaatschappijen met elkaar aangaan. Je kunt dus niet zomaar iedere airline kiezen. Voor ons hield dit in dat we eerst met Japan Airlines vanuit Tokyo naar LA vlogen...vlucht was uiteraard weer tot in de puntjes geregeld, we kregen een Emergency Exit seat, wat inhoudt dat je gewoon met de benen helemaal gestrekt kunt gaan! Ook de vriendelijkheid van het personeel was weer ouderwets Japans prima, een mooie afsluiter!

Bij aankomst in Amerika kom je al snel tot de conclusie dat een vlucht VIA dat land geen aanrader is, je moet uiteraard door de douane, maar dit was toch wel extreem voor gewoon een tussenstop! Via internet hadden we al een Esta visum geregeld, zodat je bij de luchthaven slechts digitaal een paar knopjes hoeft in te drukken.....klinkt te mooi....was het ook, kwam briefje uit de automaat dat we alsnog in de lange Immigration rijen moesten gaan staan, om daar bij de immigration offiicer dezelfde vragen nog eens te beantwoorden.
Bagage doorlabelen tot Jamaica prima, maar wel gewoon bij customs ophalen in LA en weer opnieuw inchecken naar Jamaica.
Nahja, we hadden de tijd, 12 uur wachten tot onze 'connection flight'...de vervolgvlucht ging via American Airlines, de afgelopen weken uiteraard al wat zenuwachtig geworden na al die fijne service knokploegen van United Airlines in het nieuws om een passagier letterlijk het vliegtuig uit te trappen!
Misschien lag het aan het contrast met de Japanse maatschappij, of hadden wij ook gewoon wat pech met de 'crew' maar wat een ontzettende bende in dat vliegtuig! Eerst de piloot die een praatje over de intercom maakt alsof hij al met een touw om z'n nek in de cockpit zit, dan de stewardessen die de passagiers standaard gewoon afblaffen bij iedere vraag...verschrikkelijk!

Maar....JAMAICA...relax, iedereen tranquillo zegmaar:) enige obstakel was nog de douane daar. Was ook even kaakschaatsen en ALLE Zen-technieken toepassen om kalm te blijven, maar die begon ons toch een vragenvuur over onze reisplannen af te steken, voornamelijk wat we NA Jamaica gingen doen!? Dus bij de zoveelste vraag hoe de vlucht naar Panama eruit ging zien, vroeg ik toch maar eens waarom dit interessant voor haar was en dat we nog nooit zulke vragen hadden gekregen... "I am a official Jamaica officer and I can ask you AS MANY questions as i want and keep you here as long as i want..." .......grrrr. Dus als aller, allerlaatste konden wij onze bagage (was ook nog het enige wat op de band stond) afhalen.

Rechtstreeks naar de resort!

TRAVELLEG
Dus, daar zitten we nu, vanaf vorige week zaterdag, 10uur per dag bij het zwembad, polsbandjes voor de all inclusive, enigzins gewend aan de 14 UUR TIJDVERSCHIL met Tokyo (eerste dagen zaten we om 03:00uur 's nacht al lekker aan de koffie..tja, slapen ging toch niet meer..

Dus, we zijn niets te weten gekomen, een foto met onze 'afgelegde route tot nu toe' is overbodig, slechts een dikke ster at Grand Palladium in Montego Bay!

Nou ja, misschien toch een paar feitjes:
immens grote resort, blijkt de 2e grootste van Jamaica te zijn, wisten wij niet toen we boekten, maar ruimte voor zo'n 4.500 volslanke Jamaicanen
aantal fistbumps : 473
aantal YaMan's : 863
Hash en mariuana is verboden, maar je ruikt het met grote regelmaat ergens stiekem in een afgelegen hoekje.

Morgen gaan we naar Kingston, andere kant van het eiland, daar gaan we leren surfen

One Love!

• 13 Mei 2017 - 03:10

Margreet:

daar krijg ik ook wel zin in even heerlijk niets alleen de reis geen vlucht Vijayawada Jamaica .
    geniet er van !!!

• 13 Mei 2017 - 10:12

Ma:

Ik vond die feitjes over het resort hilarisch. Ben benieuwd hoe het surfen gaat.

• 13 Mei 2017 - 15:24

Miranda:

Gelukkig nu even chillen. Wat een toestand op het vliegveld grrrrr.
    Snap dat jullie nu even bij willen tanken en tot rust willen komen.
    Maar dat komt wel goed zie ik al. 4 foto's zegt al voldoende hahahaha.
    Veel plezier en geniet er lekker van. Proost!